Dater geeft bijna 2000 dollar uit aan zelfpromotie

Foto: Vrouw

Foto: Vrouw

Het is nu mogelijk om 1800 dollar te besteden aan een gratis online datingwebsite in de hoop dat de liefde van je leven jouw profiel vindt. Datingsite OkCupid introduceerde de promotie en deze werkt blijkbaar goed. Een gebruiker twijfelde geen moment en promoot zichzelf drie maanden lang.

De nieuwe functie Spotlight staat gebruikers toe om twee dollar te betalen voor elke 15 minuten die jouw profiel extra in de spotlight staat. Hoewel de functie nog maar net bestaat, heeft een gebruiker al 1800 dollar geïnvesteerd in het promoten van zichzelf.

Wanneer je inlogt op OkCupid, krijg je een rij foto’s van mensen te zien waarin je geïnteresseerd zou kunnen zijn. Op deze foto’s wordt vaker geklikt dan op de foto’s die singles te zien krijgen na een zoekopdracht. Nu kun je dus twee dollar betalen om in de rij te staan met foto’s die direct gezien worden. Oprichter OkCupid Jeffrey Kip: ‘’Dit zorgt voor constante bevestiging. Er wordt aan elke gebruiker gemeld hoeveel singles zijn of haar profiel op dat moment bekijken en dit zijn er aanzienlijk meer als iemand zichzelf promoot.’’

De rijke singles onder ons weten dus wat ze te doen staat. Voor de minder bedeelden: een stralende lach op je profielfoto doet het gelukkig ook nog altijd goed.

Lees ook:MTV’s nieuwe datingshow: are you the one?
Lees ook:Deze foto’s gebruik je voor je datingprofiel
Lees ook:Daten via Facebook
Lees ook:Online dating: 50.000 euro armer
Lees ook:Daten met Ben Affleck en Matt Damon?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.