Hinge gaat de strijd aan met Tinder

De datingapp Hinge haalde vorige week 12 miljoen dollar op en lijkt in zijn gebruik sterk op Tinder. Eén van de investeerders legt uit wat het verschil is.

Datingapps schieten als paddenstoelen uit de grond, maar je moet maar net weer iets nieuws verzinnen om boven de rest uit te stijgen. Hinge probeert dat ook te doen. Waar Tinder je laat rondkijken in de buurt, kijkt de app Hinge naar single vrienden van je vrienden op Facebook. Zo heb je sowieso al een gemeenschappelijke vriend en pas je naar hun idee in eerste instantie beter bij elkaar dan wanneer je op zoek gaat in je omgeving.

Er werd eerder al 4 miljoen dollar opgehaald met deze app, nu komt hier nog eens 12 miljoen dollar overheen. Eén van de investeerders noemde bij medium.com punten waardoor ze succesvoller denken te worden dan Tinder. Volgens haar focust Hinge op een betere gebruikservaring, is het heel snel gegroeid door mond op mond reclame en trekt het mensen aan die eerder geen datingsite gebruikten. Daarnaast merken ze dat er veel mensen terugkomen wanneer ze er één keer hebben rondgekeken. Ze zegt verder sterk vertrouwen te hebben in het team achter de app en vertelt dat de datingmarkt aan het veranderen is. Nieuwe spelers gaan het winnen van de oude.

Hinge is al wel te downloaden in Nederland, maar nog niet actief. De komende maanden zal duidelijk worden of ze de groei durven door te zetten en dan moeten we nog maar zien wat er met Tinder gebeurt.

Lees ook:Nieuwe app Hinge: daten via vrienden
Lees ook:1,2 miljoen Nederlanders zoeken date via Tinder
Lees ook:MTV’s nieuwe datingshow: are you the one?
Lees ook:Tinder: matches delen met vrienden en inzoomen op foto’s
Lees ook:Laat jezelf zien

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.