Afvallen voor je eerste date

Zoals ik vanochtend al zei, ga ik vandaag mijn afvaltips met jullie delen. Ze zijn voor mannen en vrouwen! Vorig jaar rond deze tijd hielpen ze me ontzettend en heb ik in korte tijd meerdere kilo’s verloren.

Ik ga er de komende tijd opnieuw aan geloven. Gisteren heb ik nog even genoten van de bubbels en de chips maar vandaag gaat de rem er weer op. Ik vertel je de dingen die me vorig jaar hielpen en me nu hopelijk weer veel goeds gaan brengen:

1. Houding

Het lijkt me verstandig om met het punt te beginnen wat het meest gaat opleveren en de minste moeite kost, dit is namelijk je houding. Je moet maar eens voor de spiegel gaan staan, gewoon zoals je normaal staat. Neem eens in je op hoe je er uitziet.
Nu ga je je houding veranderen: Hou je hoofd rechtop, doe je schouders naar achteren en trek je rug een heel klein beetje hol. Dat laatste komt erop neer dat je gewoon je kont een beetje naar achter moet duwen. Kijk maar eens naar bikinimodellen, zij hebben ook allemaal hun billen naar achter gekanteld en, zoals je nu zelf ook ziet, gebeurt er dan heel wat met je lichaam. Oefen dit elke dag en na een tijdje sta je vanzelf zo.

Voor de mannen is het het best om gewoon helemaal rechtop te staan, de billen recht onder de schouders te houden en de buik een beetje in te houden. Wanneer er sprake is van een buikje natuurlijk.

2. Eten

Tja, ik moet zelf toegeven dat ik dit toch best wel lastig vind. Ik kies ervoor om, net als vorig jaar, alles weg te zetten wat slecht voor me is. Dus suiker gaat op minimaal. Deze is niet helemaal weg te werken voor mij omdat het bijvoorbeeld in brood al zit en ik niet de tijd heb om mijn eigen brood te gaan bakken. Snoep gaat in de kast met een slot erop want mijn snoep bestaat de komende tijd uit fruit. Misschien schrik je hier van, maar als je zelf van plan bent het te proberen zul je merken dat na een paar dagen fruit ineens heel erg zoet is en zelfs wel iets wegheeft van echte zoetigheid.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alleen te minderen in het snoepen en dat is ook al prima, zolang je maar het verschil maakt voor jezelf.

Een andere optie is om jezelf te belonen. Na een week geen zoetigheid mag je jezelf op zondag trakteren op iets lekkers. Probeer wel te voorkomen dat je dan weer in je oude rol vervalt omdat je jezelf zo herinnert hoe lekker het ook alweer was.

Naast de zoetigheid laten staan koos ik ervoor om mijn broodgebruik te minderen, het schijnt namelijk dat dat ontzettend dikmakend is. Het brood wat ik at was zo volkoren mogelijk maar ik at het niet elke dag. De ene week wel, maar de andere week at ik het om de dag. De dagen dat ik geen brood at, nam ik vooral yoghurt met stukjes appel of andere vruchten. Je kunt voor een voller gevoel lijnzaad door deze toetjes doen, hierdoor ben je sneller verzadigd. Het beste is wel om dit op te bouwen, omdat het ineens een heel andere samenstelling heeft dan de dingen die je normaal gesproken eet.

Als je door gaat zetten: minder het zout in je eten. Sowieso zit er al genoeg zout in de onbewerkte voeding die we binnenkrijgen, dus het is goed het verder te laten staan of minimaal te nemen. Helemaal omdat het ontzettend veel vocht vasthoudt en dat kunnen we nou juist even niet gebruiken.

Omdat ik door de dag heen alleen gezonde tussendoortjes eet, zoals yoghurt met fruit of rijstwafels, en niet elke dag brood, beloon ik mezelf ‘s avonds wel met een normale maaltijd. Dat houdt wel in: alleen verse ingrediënten, dus geen voorgebakken pizza of patat maar ik mag in elk geval lekker veel eten tot ik helemaal vol zit. Hiermee voorkom ik dat ik later op de avond kastjes open ga trekken.

3. ‘Sporten’

Als je het echt serieus wil aanpakken, kun je je helemaal uit gaan leven in de sportschool en wanneer je de motivatie hebt moet je dat ook vooral doen. Ik schrijf hier over mijn eigen sportgebruik omdat ik die het liefst zo minimaal mogelijk houd.

Om in elk geval aan voldoende beweging te komen, wandel en fiets ik vaak. Het bekende riedeltje van de trap pakken in plaats van de lift is ook een goede. Daarnaast werkt voor mij vooral het ouderwetse speelgoed prettig zoals een springtouw en een hoelahoep. Dit is grappig, je beweegt en je wordt er ook nog eens soepel van. Drie vliegen in één klap dus.

Mijn stappenplan is nog best een verhaal geworden. Ik hoop dat je er de moeite voor hebt genomen en je met mij de strijd aangaat tegen de kilo’s. Laat me weten of het je is gelukt!

Lees ook:Zo kun je het best een vrouw versieren
Lees ook:Afvallen voor je date: snackverleiding
Lees ook:Zo krijg je de man van je dromen
Lees ook:Ook je houding zegt natuurlijk veel
Lees ook:Datetip: Bucketlist maken

2 reacties op “Afvallen voor je eerste date

  1. Waterfall

    Nog een tip sommige voedingsconsulenten kunnen zo’n bloedtest bij je doen om te kijken welke stofjes jou dik maken. Zo weet je precies waar je mee moet minderen!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Rachel Greco

      Wat een goede tip, dankjewel!

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.